יום שישי, 7 באוגוסט 2009

נכון שיש לי את סבתא יוספה וסבתא דבורה?

אז לאמא יש את סבתא פלוריקה ואת סבתא קוקה. סבתא פלוריקה היא אמא של סבתא יוספה, וסבתא קוקה היא אמא של סבא שלמה. זה מבלבל, אבל תנסו לעקוב. כשכל אחת מהן רואה אותי, הן מיד מתחילות לומר כל מיני דברים ברומנית, שלא אני ולא אמא מבינות, אבל המשמעות היא טפו טפו טפו, חמסה חמסה חמסה, איזה חמודה הילדה. שתיהן אמרו לי שאם מישהו יציק לי, שיגידו לי והן ירביצו לו. כשאני באה, שתיהן לא מתייחסות לאמא בכלל, אלא רק אלי, כי אותי הן אוהבות יותר.
כשאני באה לסבתא פלוריקה, היא קודם כל אומרת המון פעמים "אני מתה, אני מתה", כי היא נורא שמחה לראות אותי. אחר כך היא מראה לאמא תמונות שסבתא יוספה פיתחה לה, אבל מבטיחה שהיא לא תראה אותן לחבר'ה בקלפים, אפילו שהם מבקשים, כי זה מביא עין הרע, ובכלל, לא מגיע להם. היא תמיד מנסה לשכנע את אמא ללכת לישון ושהיא תשמור עלי, אבל כמעט חוטפת התקף לב מהקונצים שלי. אני לא מבינה למה היא בלחץ כשאני מנסה להתהפך על הספה שלה. אפשר לחשוב... כשאנחנו באות לשם אמא תמיד אוכלת סנדויץ' עם חביתה וגבינה צהובה ושותה דיאט קולה, ואני מחזיקה לסבתא את האצבע שלא תלך לשום מקום. וכשסבתא יוספה מתקשרת לדבר איתה, היא צועקת עליה שהיא מפריעה, כי יש לה אורחת...
זו תמונה שלנו מאתמול.
כשאני מגיעה לסבתא קוקה היא קודם כל אומרת לאמא שתוציא אותי מהסלקל כדי שיהיה לי מקום להתמתח, ומיד הולכת לחדר השינה להכין לי את המיטה. לקוקה יש את המיטה הכי נוחה בעולם, אז בדרך כלל אני חוטפת שם תנומה קצרה, בזמן שקוקה נותנת לי יד, או מחזיקה לי את הרגל ועושה לי נעים. כשאני קמה, אני מספרת לה על מה חלמתי. בינתיים אמא נחה על המיטה לידי. בדרך כלל קוקה מספרת לי שאני עשויה משוקולד, ושאני רק שלה, ושיום אחד היא תאכל אותי. אחר כך היא מספרת לאמא איזה תינוקת חמודה היא הייתה... היא תמיד מכינה לי איזושהי מתנה כשאני באה, בגד או צעצוע, ואם אני בוכה, היא אומרת ברומנית שזה שובר לה את הלב, אז אני משתדלת לא לעשות את זה...

זו תמונה שלי ושל קוקה, גם מאתמול:

זה כיף שיש לי כל כך הרבה אנשים שאוהבים אותי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה